Home

W poszukiwaniu jakiegoś drobnego ale atrakcyjnego prezentu zwróciłem uwagę na akcesoria Samsunga przeznaczone dla modelu Galaxy SIII. Ładnie prezentuje się C-Pen for Galaxy SIII więc pomyślałem, że może być dość przydatnym narzędziem.

spen00

Małe białe opakowanie skrywa C-Pena wykonanego bardzo elegancko. Ma on ładne „szczotkowane” wykończenie, a do tego polerowana skuwka i główka stwarzają poczucie posiadania przedmiotu solidnego i estetycznego.

Samsung C-PEN – piórko do Galaxy SIII

C-Pen wielkością i wyglądem przypomina długopis lub pióro. Jest też dobrze wyważony, odpowiednio ciężki, a co za tym idzie w dłoni leży wygodnie, nie ma się poczucia posiadania kawałka tandetnego plastiku, tylko solidnego przedmiotu.

spen02

spen03

Jednym słowem wygląd zewnętrzny i estetyka – na bardzo dobrym, wysokim poziomie – czyli same plusy, co zresztą uwzględniono w wycenie tegoż drobiazgu.

Piórko jednak ma jakieś przeznaczenie – i po wstępnych zachwytach nad wyglądem, na cechach użytkowych postanowiłem się skupić. A tu – mimo, iż funkcja piórka wydaje się prosta jak konstrukcja cepa – spotkało mnie rozczarowanie.

Rysik pojemnościowy – niby nic, kawałek gumy na końcu – a jednak. A jednak nie działa tak jak to pokazują reklamowe spoty, a już zapomnijcie, że to „urządzenie” ma cechy i efektywność pena z Galaxy Note. Tamten rysik wykorzystuje inną technologię, „odczytuje” siłę nacisku itp.

Ten C-Pen dedykowany dla Galaxy SIII ma swoje kaprysy. Zaletą pojemnościowego piórka jest brak zasilania, co oznacza, że z czasem nie ma spadku wydajności pracy. O ile ta praca jest. Bo piórko pisze – czytaj „działa” jak chce, i kiedy chce.
Przykładowo podczas wpisu w kalendarz czy pisania sms’a trafia się jakiś obszar na ekranie – litera, znak itp – i koniec,  nie udaje się nijak wywołać reakcji ekranu jak… używając palca. W aplikacji notatek pismo odręczne przerywa, urywa linię lub nie może „wystartować” z pisaniem.

spen04

Ale to nie koniec niespodzianek. Poprzez C-Pen’a nie zadziała wam nigdy i pod żadnym pozorem przycisk MENU oraz WSTECZ. To pytam – gdzie sens i logika – skoro i tak muszę użyć palca ? Kupiony za 20 zł rysik pisze i działa w każdym obszarze i na każdym ekranie, ten… No tak, dobrze myślicie – działa tylko na ekranie S3.

Nie próbuj nim pisać na Galaxy S2, czy Galaxy Nexus. Nic z tego. Nie działa. Inna technologia ekranu, C-Pen nie będzie na nich działać. A ten z marketu za 20 zeta działa na S3 i na S2. No i jeśli zabezpieczyliście ekran – to jeszcze gorzej – folia na nim znacznie obniża wydajność C-Pen’a.

Jednym słowem – bardzo ładny, ale tak raczej średnio sprawny. Sądziłem, że w tak wyrafinowanym technologicznie przedmiocie nie ma co „nie działać” a okazuje się, że i owszem.

spen01

Pozostawiłem więc rysik z gsm-owskiego hipermarketu nabyty w cenie 20 zł i mam do użytku w samochodzie rysik którym obsługuje mi się telefon wygodniej nic palcem, i dużo pewniej niż tym ładnym i eleganckim dedykowanym rysikiem z napisem Samsung C-PEN. Trochę szkoda, bo jego estetyka bije wszystko inne na głowę, no ale irytacja z „nieprzewidzianych reakcji” czy ich braku jednak była zbyt duża, aby dalej się nim posługiwać. Może wyjdzie jakiś ulepszony model.

Moje obserwacje obrazuje częściowo znaleziony w sieci film, czyli nie jest to tylko moje zdanie. Zobacz film:

1) C-Pen test 1
2)C-Pen test 2

Z moja opinią zgadzają się też wypowiedzi userów popularnego forum XDA-Developers:
C-Pen XDA-Forum

No cóż, dziwne ale prawdziwe.

4 thoughts on “Samsung C-PEN narzędzie czy gadżet

  1. Witam.
    rowniez jestem posiadaczem c-pena dla S3.
    bylem zaskoczony reakcja a wlasciwie jej brakiem na dotyk.
    nie moglem uwierzyc, ze piorko wykonane w tak staranny sposob, moze byc tak beuzyteczne.
    podaje pewien sposob, jak polepszyc dzialanie tego stylusa.
    trzeba go rozkrecic, w sposob jaki rozkrecamy dlugopis, aby wymienic wklad.nastepnie odkrecamy glowke,aby dostac sie do gumki.zle dzialanie piorka, przynajmniej w moim przypadku,bylo spowodowane tym, ze gumka byla „nabita” do samego konca.musimy ja sciagnac i nalozyc w taki sposob,aby zostalo okolo 4mm przerwy(powinnismy uslyszec delikatne pykniecie), a koncowka gumki powinna byc miekka i bardziej wiotka.teraz powinno byc ok, a juz napewno lepiej jak bylo.
    pozdr.piotr

  2. Po to wymyślono smartphony żeby nie męczyć się ze wszelkimi rysikami. Wszystko powinno być obsługiwane tylko palcem. Chcesz rysować? Kup tablet do rysowania do komputera, lub rób to na kartce. Telefony mają inne zadanie.

  3. Artykuł dokładnie odzwierciedla to z czym się spotkałem po zakupie tego czegoś, żeby nie nazwać tego inaczej. Totalna klapa. Co prawda nie wydałem 85zł tylko 67, bo kupiłem używany i początkowo myślałem, że tu tkwi przyczyna. Po przeczytaniu tego artykułu już wiem, że to totalny szajs, ale jak odzyskać pieniądze ?

Skomentuj

