Home

Po niewielkim chronografie Candino, nastał w mojej szufladzie czas wielkich zegarków – do tego stopnia, że jak teraz założyłem Naval Hero to długo nie mogłem przyzwyczaić się do takiego maleństwa. Adriatica Pilot Big wcale nie jest największa w kolekcji – ale wygląda niezwykle masywnie i agresywnie.

Adriatica 1087 PILOT BIG Chrono Black ref: 1087.5254CH

PILOT BIG to tegoroczny, wakacyjny nabytek. Dość nowy model z katalogu firmy. Szedłem przez Galerię Handlową, zobaczyłem ją na wystawie i.. kupiłem w kilkanaście minut. Wrażenie jakie robił stojąc w witrynie dobrze wyeksponowany i oświetlony było powalające – nie dało się przejść obojętnie, zwłaszcza że cena przystępna i nie wymaga kredytu hipotecznego.

adriat01

adriat04

Zegarek jest wykonany bardzo solidnie i dokładnie, choć niewiele w nim maestrii. Ot wielki kawał stali, ale fakt – solidnie i precyzyjnie obrobionej.
Mechanizm kwarcowy RONDA 5040 Swiss Made, szkło mineralne, płaskie, utwardzane.

Koperta wykonana z wysokiej jakości nierdzewnej stali, jako połączenie okręgu i kwadratu, ma zmatowione boki i uszy – ruchome, przykręcane. Dzięki temu zegarek choć duży, to świetnie układa się nawet na moim szczupłym nadgarstku. Pierścień ze skalą tachymetru jest matowy – cięta surowa szlifowana stal, to dobrze wymyślone – łatwo rys nie złapie.

Za to przyciski i korona – piękne lustro. Oj, to łatwo się porysuje. Korona sygnowana literką A – logo marki – wielka i bardzo ładnie nacinana – łatwo i bardzo lekko się obraca. Właściwie aż za lekko, mogłaby mieć jakieś zabezpieczenie.

adriat03

Tarcza czarna – ma ładny wzór dający na cyferblacie wrażenie kwadracików udających splot karbony, a małe tarcze chronografu zawierają delikatne okręgi. Spotkałem się w internecie z opisem, że duże białe cyfry świecą – otóż dementuję – niestety nie, co nawet napawa mnie pewnym zdziwieniem. Świecą wyłącznie wskazówki. Wszystkie wskazówki – duże, małe, sekundnik – lakierowane, białe no i ładny, duży dwucyfrowy datownik na 12.

Wymiary zegarka: szerokość 43 mm / z koroną 47 mm / wysokość z „ruchomymi” uszami nie mnie niż 56mm
szkiełko mineralne hartowane 34mm /grubość 12,5 mm / pasek 24mm

adria05

adria06


Dekiel
zakręcany z uszczelką, bez bajerów ot, wydrapane laserem logo i napis Adriatica. Wodoszczelność 50m. Niezwykle solidny pasek – bardzo gruba i twarda czarna skóra saddler (siodlarska) 24 mm, szyty białą nicią. Po paru dniach właściwie stanowi „obręcz” na nadgarstku, gruba skóra nie jest zbyt wygodna w zapinaniu paska – pewnie dlatego mam go ciągle na ręce.

Aby wzbogacić ten krótki opis – coś z życia zegarka. A mianowicie egzemplarz który kupiłem trafił się wadliwy – pokazywał czas według własnego uznania. No i mimo, że miał dwa dni to zegarek trafił do serwisu bo sklep nie miał możliwości inaczej tego załatwić. Ale poszło błyskawicznie, poczekałem dosłownie parę dni – został wymieniony cały mechanizm na nowy. Teraz oczywiście wszystko jest już ok – zegareczek chodzi perfekcyjnie, a swym wyglądam wzbudza respekt wśród innych małych zegareczków. Nie zraziłem się do marki i pewnie kupie jeszcze niejedną Adriaticę – nawet mam już nowe typy – bo wyszło ostatnio kilka fajnych modeli.

adria101

Jak wspomniałem, zegarek mimo sporej „postury” idealnie leży na reku, i wygląda dość efektownie.

2 thoughts on “Adriatica Pilot Big Date Chrono

  1. jest bardzo ładny ja nabyłem z cala czarna koperta ale zmienilem na drugi dzien na ten klasyczny tytanowy kolor…. Poszukaj do kompletu telefonu Samsung P300 w podobnym stylu ze szczotkownej stali :)

Skomentuj

